عدم پرسشگری یکی از بحرانهای درسی و اجتماعی است که در بسیاری از موارد موجب عدم تعادل تحصیل گشته و بهعنوان یکی از حوادث تنشزا، ثبات تحصیل را درهم شکسته و بهداشت روانی اعضای آن را خدشه دار میسازد. اکثر محققان معتقدند که بازتابهای شوم این بحران دردناک بطور روزافزون در حال افزایش است و زندگی فردی و اجتماعی را مورد هجوم قرار میدهد (اسماعیلی، ۱۳۷۴، به نقل از قناعتی، ۱۳۹۳). عدم پرسشگری نوعی گسست و جدایی و اخلال در بنیان های اساسی تحصیل است که منجر به جدایی همیشگی – هم راه لوازم آن – می شود. البته ممکن است هر نوع اخلال و گسستی منجر به جدایی (عدم پرسشگری) نشود، گرچه در این حالت نیز تحصیل کارکرد خود را از دست می دهد و آسیب های اساسی به آن وارد می شود، ولی این بخش از مسائل آسیب شناختی تحصیل مورد توجه این مقاله نیست، بلکه آن نوع گسستی که منجر به «جدایی » بشود مورد بررسی است (حسینی شاهرودی، ۱۳۹۴).
تحصیل ,منجر ,جدایی ,مورد ,پرسشگری منبع
درباره این سایت